Förtjänad närvaro i sökmotorer

En gång i tiden fungerade sökmotorerna så då de till stor del värderade webbplatser utifrån vilka sökord som fanns i HTML-elementet Meta keywords. Idag har det ingen betydelse alls. Istället handlar sökmotoroptimering om att ta kontroll över hur ett varumärke, en produkt, en tjänst eller en nyhet presenteras i sökmotorer. Med text, med bilder, med video. Med egna webbplatser och andra ägda kanaler på internet.

Sökmotoroptimering är inget engångsarbete. Det är heller inte en ”spelare” som fungerar för sig själv. Nej, sökmotoroptimering är snarare en del av hela den strategi som företag idag behöver ha när det gäller marknadsföring på internet. Men till skillnad från sökmarknadsföring (SEM), social media marknadsföring (SMM) eller annan betald annonsering på internet handlar SEO om att förtjäna sin position i sökmotorernas resultatlistor. Och för att lyckas behövs ett löpande arbete. Med en bra webbplats som fungerar tekniskt och har ett bra innehåll som sökmotorer och användare lätt kan hitta och förstå. Med närvaro i andra kanaler och på andra webbplatser i form av länkar och delningar.

Topp 10 skylt

Vi på UpOnline har lång erfarenhet av sökmotoroptimering och har varit med i utvecklingen från Meta keywords till dagens Content Marketing*. Vi har arbetat tillsammans med allt ifrån små snabbfotade och nyfikna företag till stora globala och komplexa organisationer som tidigare aldrig haft en tanke på SEO eller SEM, men som nu har sök som sin största affärsdrivande kanal på internet. Så vi vet vilken enorm potential sökmotoroptimering har när det gäller kostnadseffektivitet på lång sikt.

Välkommen in på kontoret i Östersund eller kontakta oss online eller via telefon så berättar vi mer än gärna hur vi jobbar med sökmotoroptimering och kan hjälpa er med era utmaningar att synas organiskt.