Förmodligen har ni en egen webbplats idag och kanske arbetar ni med några Sociala Medier. Men känner ni som många andra att det här med att synas online kan vara en djungel eller att tiden inte riktigt räcker till? Att ni har svårt att känna er trygga med er närvaro online och inte riktigt vet om era investeringar på nätet ger det resultat ni önskar? Vi förstår, de flesta säger samma sak. De vill kunna sova gott om nätterna. Och UpOnline finns här för att hjälpa.

Vägen till UpOnline

En ingenjörsutbildning inom Medie- och kommunikationsteknik med ett examensarbete inom webbutveckling förde mig in i branschen för Sökmotoroptimering för över tio år sedan, närmare bestämt 2007. Sedan dess har intresset och kunskapen utvecklats i samma takt som möjligheterna online, mycket tack vare möjligheterna att få arbeta med både stora och små företag med varierande utmaningar och digitaliseringen med flytt från traditionell marknadsföring offline till nutidens marknadsföring online.

Grunden till UpOnline lades under några år på base media (nuvarande SES Nordic) som kontorsansvarig och sök/webbkonsult men min nyfikenhet och mitt sug efter större utmaningar och viljan att utvecklas tog mig ner till Stockholm och iProspect, en del av Dentsu Aegis koncernen. Där fick jag som specialist och Head of SEO möjlighet att ansvara för och kravställa sökmotoroptimering och webbanalys för några av Sveriges och världens största varumärken samt utveckla iProspect som bolag. Längtan hem till Norrland fanns dock alltid där så beslutet att flytta till Östersund och starta eget företag var självklart när läget kom. Med ett brinnande intresse för resultat och potentialen att kunna hjälpa företag in i den digitala världen startade jag UpOnline i april 2014. Nu några år senare har jag stora ambitioner att växa bolaget och kunna erbjuda ännu mer specialistkompetens inom Onlinemarknadsföring, Webbanalys och sök.

Hoppas vi ses!

Christer Örjegren, VD och Specialist, UpOnline AB

LinkedIn

Christer Örjegren, UpOnline